Αθήνα, 9 Φεβρουαρίου 2012.  Στη διάρκεια των τριών ημερών του 8ου Συνεδρίου Φαρμακευτικού Marketing, αναλύθηκαν η "Αξία – Καινοτομία – Προσαρμογή", αναδεικνύοντας ουσιαστικά συμπεράσματα για το παρόν και το μέλλον της εγχώριας και παγκόσμιας φαρμακευτικής αγοράς. Το συνέδριο διοργάνωσε η Ελληνική Εταιρεία Φαρμακευτικού Marketing (Ε.Ε.Φα.Μ) στο Διεθνές Συνεδριακό Κέντρο του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών, στις 1, 2, 3 Φεβρουαρίου 2012 και η προσέλευση ξεπέρασε τους 1000 συνέδρους.

 

Η πρώτη ημέρα άνοιξε με την ομιλία του διακεκριμένου καθηγητή κ. Γεώργιου Χρούσου, διευθυντής 1ης Παιδιατρικής Κλινικής Ιατρικής Σχολής Πανεπιστημίου Αθηνών, που ανέλυσε την εξέλιξη της ιατρικής και των φαρμάκων, τις τελευταίες ανακαλύψεις σχετικά με τον ρόλο του στρες στη γήρανση του ανθρώπου, αλλά και τη σημαντικότητα της σχέσης εμπιστοσύνης ασθενούς-ιατρού που είναι ένας από τους πιο ισχυρούς παράγοντες στην ανταπόκριση του ασθενούς στη θεραπεία.

Το πρώτο τραπέζι, το οποίο συντόνισε ο συγγραφέας κ. Ν. Δήμου, αποτέλεσε την ευκαιρία εποικοδομητικού διαλόγου μεταξύ όλων των φορέων που εμπλέκονται στο σύστημα υγείας, όπως η Πολιτεία, οι ασθενείς, η ιατρική κοινότητα, η φαρμακοβιομηχανία, οι φαρμακοποιοί. Ο αντιπρόεδρος του ΕΟΠΥΥ, κ. Κ. Σουλιώτης, τόνισε την εξοικονόμηση που έχει επιτευχθεί με την ηλεκτρονική συνταγογράφηση και τη διασταύρωση των παραπεμπτικών με τις εξετάσεις, ενώ έκανε λόγο για τους επόμενους στόχους του ΕΟΠΥΥ όπως τον επιπλέον εξορθολογισμό των δαπανών. Από την πλευρά των ασθενών η κα. Α. Καρούνου πρόεδρος Π.Ο.Σ.Σ.Α.Σ.ΔΙΑ, περιέγραψε την πραγματικότητα που βιώνουν οι ασθενείς με διαβήτη και την πρόσβασή τους στις νέες θεραπείες και τις επιπτώσεις που μπορεί να έχει η λανθασμένη θεραπεία στο σύστημα υγείας, ενώ από την πλευρά της ιατρικής και επιστημονικής κοινότητας, ο κ. Π. Γαργαλιάνος διευθυντής Α’ Παθολογικού Τμήματος και Μονάδας Λοιμώξεων Γ.Ν.Α. "Γ. Γεννηματάς",  παρουσίασε τα διλήμματα που προκύπτουν στην επιλογή της θεραπείας και πόσο σημαντικό είναι πλέον οι νέοι γιατροί να εκπαιδευτούν σε θέματα φαρμακοοικονομίας ώστε να βλέπουν πιο σφαιρικά τις θεραπευτικές προσεγγίσεις. Ο κ. Δ. Καραγεωργίου, γ.γ. ΠΦΣ, αναφέρθηκε στα προβλήματα που παρουσιάζονται στην προμήθεια φαρμάκων λόγω οικονομικής στενότητας, στην Ελλάδα. Οι κ.κ. Π. Αποστολίδης και Θ. Τρύφων, δ/νων σύμβουλος Abbott και αντιπρόεδρος ELPEN, αντίστοιχα, από την πλευρά της φαρμακοβιομηχανίας, παγκόσμιας και εγχώριας, ανέλυσαν το μεγάλο κενό που δημιουργείται με τη λήξη των πατέντων στη διεθνή φαρμακοβιομηχανία καθώς επίσης και τα προβλήματα που αντιμετωπίζει η υγιής ελληνική φαρμακοβιομηχανία ώστε να λάβει έγκαιρα άδειες και να μπορέσει να δραστηριοποιηθεί σε ένα σωστό και σταθερό επιχειρηματικό περιβάλλον.

Τη δεύτερη μέρα ο κ. Graham Lewis, Vice President Europe, Global Pharma Strategy IΜS Health, έδωσε το στίγμα της παγκόσμιας φαρμακοβιομηχανίας, με τις προκλήσεις και τα διλήμματα που αντιμετωπίζουν οι εταιρείες τόσο στις επενδύσεις, στις γεωγραφικές μετατοπίσεις μεταξύ Ευρώπης και αναδυόμενων χωρών όσο και στην προσπάθειά τους να αντιμετωπίσουν τις λήξεις των πατέντων και να βρουν ένα διαφορετικό αλλά βιώσιμο μοντέλο ανάπτυξης, για τα επόμενα χρόνια. Εν συνεχεία, οι εκπρόσωποι των φαρμακευτικών εταιρειών ανέλυσαν τη σημασία του Brand Team στο σύγχρονο φαρμακευτικό τοπίο και την ανάγκη ολιστικής προσέγγισης και προώθησης ενός Brand για τη μεγιστοποίηση της αξίας του. Ομιλητές ήταν η κα. Κ. Παπαθωμά από το Medical & Regulatory της Jaansen-Cilag, ο κ. Κ. Φρουζής από το Market Access και Αντιπρόεδρος της Novartis, ο κ. Π. Μέγγος Βrand manager της GlaxoSmithKline και ο κ. Ζ. Γιαννόπουλος από την ομάδα των πωλήσεων της Roche.


Ο κ. Tyrer Leigh, Global Digital Capability & Analytics Leader, MSD ανέλυσε τις νέες τεχνολογίες και πώς αυτές αλλάζουν την επικοινωνία της φαρμακευτικής αγοράς με τους stakeholders, ενώ αναφέρθηκε στη σημασία της χρήσης εναλλακτικών καναλιών επικοινωνίας με στόχο, την αύξηση του κοινού-στόχου, τη μείωση του κόστους επικοινωνίας και τη βελτίωση αποτελεσματικότητας και διαφοροποίησης. Στο ίδιο τραπέζι ο κ. Λ. Μιχαηλίδης, δ/νων σύμβουλος M Data αναφέρθηκε στο  e-detailing και πώς ένα σωστό μίγμα μπορεί να βοηθήσει να επιτευχθούν οι στόχοι της επικοινωνίας με τους επαγγελματίες υγείας, ενώ παρουσίασε τις αξίες και τη σημασία υλοποίησης εκδηλώσεων όπως τα online conferences, ενώ ο κ. Κ. Αγοράτσιος, επιστημονικός συνεργάτης Novartis, μίλησε για τη χρήση των νέων τεχνολογιών και τη σύνδεση με τη συναισθηματική νοημοσύνη.

Στο κλείσιμο του Συνεδρίου, πραγματοποιήθηκε η απονομή των Αριστείων Φαρμακευτικού Marketing για την  καλύτερη επικοινωνιακή εκστρατεία, στα φαρμακευτικά προϊόντα ευρείας συνταγογράφησης, στα φαρμακευτικά προϊόντα εξειδικευμένης αγοράς, στην ενημέρωση του κοινού. Τρεις υποψήφιοι από κάθε κατηγορία, που προέκυψαν από την αξιολόγηση εγνωσμένης αξίας κριτικής επιτροπής με πρόεδρο τον κ. Γ. Αυλωνίτη, καθηγητή Marketing, Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, τέθηκαν στην κρίση του συνεδριακού κοινού, κατόπιν 10λεπτων παρουσιάσεων. Στην κατηγορία καλύτερης επικοινωνιακής εκστρατείας για φαρμακευτικά προϊόντα ευρείας συνταγογράφησης το βραβείο απέσπασε η εκστρατεία για την αντιμετώπιση του άσθματος της εταιρείας Chiesi. Στην κατηγορία της καλύτερης επικοινωνιακής εκστρατείας για φαρμακευτικά προϊόντα εξειδικευμένης αγοράς κέρδισε η καμπάνια για τη θεραπεία των Ιδιοπαθών Φλεγμονωδών Νοσημάτων του Εντέρου (νόσος Crohn, Ελκώδη κολίτιδα) της Abbott, ενώ το βραβείο για την καλύτερη εκστρατεία ενημέρωσης κοινού κέρδισε η εταιρεία AstraZeneca, για την ευαισθητοποίηση και την ενημέρωση των παιδιών και των εφήβων για τη διατροφή και την άσκηση σε σχέση με την υγεία.


Οι πρόεδροι της Οργανωτικής Επιτροπής του 8ου Συνεδρίου, κκ Γ. Μουτουσίδης, Executive Board Member Chiesi και Γ. Βλόντζος πρόεδρος & δ/νων σύμβουλος MerckSerono επισήμαναν, «Το μεγάλο ενδιαφέρον των συνέδρων και η υψηλή ποιότητα των παρουσιάσεων μας δίνει μεγάλη ικανοποίηση ειδικά στο δύσκολο περιβάλλον που διανύουμε. Όπως προκύπτει από όλες τις ομιλίες είναι σαφές ότι το τοπίο αλλάζει, όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά και παγκοσμίως και τα στελέχη του Marketing καλούνται να πατήσουν γερά εδώ που βρίσκονται, να δούνε το μέλλον, να ενισχύσουν και να επαναπροσδιορίσουν το ρόλο τους και τις στρατηγικές που πρέπει να ακολουθούν τα επόμενα χρόνια. Ήταν ένα συνέδριο που συνέβαλε στο γόνιμο διάλογο και στην ανταλλαγή χρήσιμων απόψεων και εμπειριών.»

300x300 PharmaPoint 24 1 1
IDEEAF Banner 300x300 1
Piktocare Banner 300x300
SIGNATURE PAD BANNER 2
300x300 copy
300x300 DATABOXAD

Web Banner χάρτης Pharmacorner.gr