clip image002

Marketing είναι ο σχεδιασμός και η υλοποίηση της διαδικασίας μέσω της οποίας τα αγαθά και οι υπηρεσίες προωθούνται προς τον πελάτη.

 
- Ως φιλοσοφία, βασίζεται στον προσδιορισμό των αναγκών των πελατών και την ικανοποίησή τους.
- Ως σχεδιασμός και υλοποίηση, συνίσταται στο συντονισμό τεσσάρων στοιχείων που είναι:
1. ο προσδιορισμός, η επιλογή, και η ανάπτυξη του προϊόντος ή της υπηρεσίας,
2. ο καθορισμός των τιμών
3. η επιλογή ενός καναλιού διανομής για να φθάσουν στον τόπο του πελάτη, και
4. η ανάπτυξη και η εφαρμογή μιας στρατηγικής προώθησης.


Αξίζει να σημειώσουμε ότι το Marketing διαφέρει από την πώληση. H πώληση ασχολείται με τις τεχνικές που χρειάζονται να εφαρμοστούν για να κάνουν εφικτή την αποκόμιση χρημάτων έναντι ενός προϊόντος ή υπηρεσίας.


Marketing και φαρμακείο

Το φαρμακείο έχει ανάγκη το marketing, όπως και κάθε άλλη δραστηριότητα, με σεβασμό στις ανάγκες των πελατών (συχνά ασθενών) και το χαρακτήρα των υπηρεσιών και προϊόντων (φαρμάκων, OTCs, παραφαρμάκων).
Βασικός κανόνας: το φαρμακείο δεν πουλάει απλώς φάρμακα. Παρέχει υπηρεσίες, επιστημονικές συμβουλές, ανθρώπινη υποστήριξη και ελπίδα! Ο κανόνας αυτός οφείλει να μας συνοδεύει σε κάθε ενέργεια marketing, όπως το internet marketing.


Internet Marketing

Το Internet Marketing βασίζεται στις ίδιες αρχές με το κλασικό marketing. Έχει όμως άλλες μεθόδους και κανόνες. Συγκεκριμένα, εκείνο που διαφέρει, είναι το περιβάλλον, οι δυνατότητες και οι ιδιαιτερότητές του.

Οι βασικές διαφορές του Internet Marketing από το Marketing είναι:
– Στόχευση στο κοινό που μας ενδιαφέρει
– Χαμηλό κόστος
– Διάρκεια σε σχέση με το κόστος
– Γρήγορη και εύκολη αποστολή πληροφοριών και μηνυμάτων
– Ευρεία γεωγραφική πρόσβαση
– Μετρήσιμα αποτελέσματα και απόδοσης δαπάνης


Internet Marketing στο φαρμακείο

• To Internet Marketing για να πετύχει στο φαρμακείο δεν μπορεί να είναι αποσπασματικό.
• Πρέπει να είναι μέρος ενός γενικότερου σχεδιασμού marketing, που θα έχει συμπεριλάβει όλα τα απαραίτητα στοιχεία.


Ένα γρήγορο flash-back…

Η μικρή αλλά εκρηκτική ιστορία του internet, ξεκινάει από τη δεκαετία του ‘60 (ψυχρός πόλεμος, φόβος πυρηνικών), όταν το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας της Αμερικής δημιούργησε ένα δίκτυο που μπορούσε να λειτουργεί ακόμα και αν ένα κομμάτι του καταστρεφόταν (ΑRPAnet).
Στη συνέχεια, δημιουργήθηκαν και άλλα αντίστοιχα ανεξάρτητα Δίκτυα, που εξυπηρέτησαν κυρίως την ακαδημαϊκή κοινότητα, έως ότου έγινε η «επανάσταση» το 1985 με τη δημιουργία του Διαδικτύου, που προέκυψε από την ένωση των επιμέρους δικτύων σε μια «ραχοκοκαλιά».
Συνειδητοποιώντας τις δυνατότητές του, πολλές εταιρείες μπήκαν στο «παιχνίδι», δίνοντάς του ακόμα μεγαλύτερη ώθηση.
Το Διαδίκτυο, με τη μορφή που το γνωρίζουμε σήμερα (world wide web, www) ξεκίνησε να υπάρχει στις αρχές της δεκαετίας του ‘90.


Δυνατότητες

• Οι νέες δυνατότητες που δίνονταν σε κάθε χρήστη αποτελούσαν, για την εποχή, μεγάλη επανάσταση.
• Εύκολη πρόσβαση σε κάθε είδους πληροφορία, επικοινωνία, δουλειά, συνεργασία…
• Η συμμετοχή, όμως, στο www ήταν «παθητική», καθώς ο μέσος χρήστης δεν είχε τη δυνατότητα προσθήκης περιεχομένου.


WEB2: Νέες δυνατότητες

Τα τελευταία οκτώ χρόνια, διανύουμε τη «δεύτερη γενιά» του internet, που έχουμε συνηθίσει να ονομάζουμε web2. Μεταξύ άλλων τεχνολογικών καινοτομιών, το web 2 σηματοδοτείται από ένα κυρίως χαρακτηριστικό: την εύκολη πρόσβαση κάθε χρήστη σε προσθήκη περιεχομένου.
Καθένας έχει τη δυνατότητα να γράψει άρθρα, να σχολιάσει, να εμπορευτεί, να δημιουργήσει ή να συμμετέχει σε κοινότητες με κοινούς στόχους ή ενδιαφέροντα.


Τα μέσα γίνονται πλέον κοινωνικά

To web2 και η μαζική συμμετοχή του κόσμου στη δημιουργία περιεχομένου, άλλαξαν τη μορφή των μέσων (media) σε αυτό που ονομάζουμε σήμερα Social Media.
Ο χρήστης πλέον δεν χρησιμοποιεί το διαδίκτυο για να διαβάσει  μόνο, αλλά και για να παρέχει περιεχόμενο ή να αλληλεπιδράσει με αυτό.


Μείνετε συντονισμένοι!
Επόμενο άρθρο: To φαινόμενο Social media!


                              
Ανδρέας Λουκάκης, Web Services Director K.Provoli/Goodnews

Flash not installed.

Flash not installed.

300x300 DATABOXAD
300x300 VELTRAS