Εκτύπωση
Κατηγορία: Marketing

tropoi gia apotelesmatiki dioikisi prosopikou

Τέσσερις είναι οι κύριοι τρόποι για αποτελεσματική διοίκηση του προσωπικού του φαρμακείου: το οργανόγραμμα του φαρμακείου, το χτίσιμο της ομάδας του φαρμακείου, οι περιγραφές θέσεων εργασίας και τα κίνητρα - αμοιβές - bonus.

 

1. Οργανόγραμμα φαρμακείου

organogramma


2. Χτίσιμο της ομάδας του φαρμακείου

Το χτίσιμο της ομάδας στο φαρμακείο περιλαμβάνει τον καθορισμό κοινού οράματος, την ξεκάθαρη στρατηγική και το πλάνο δράσης, τον καθορισμό στόχων, την εσωτερική επικοινωνία – ξεκαθάρισμα ρόλων, τη συλλογική και ατομική ευθύνη – ολοκλήρωση έργου, την ανάδειξη της δημιουργικότητας, τα κίνητρα – αμοιβές και τον έλεγχο της απόδοσης.
Αυτό που καθορίζει κάθε ομάδα είναι η ύπαρξη συγκεκριμένων στόχων. Οι Στόχοι δίνουν νόημα και κατεύθυνση σε όλες τις προσπάθειες μας, αρκεί να είναι… "S.M.A.R.T.":

S Specific Συγκεκριμένοι
M Measurable Μετρήσιμοι
A Attainable Εφικτοί
R Relevant Σχετικοί
T Time-bound Χρονικά προδιορισμένοι



3. Περιγραφές θέσεων εργασίας (Job descriptions)

Οι περιγραφές των θέσεων εργασίας δίνουν την ευκαιρία στους εργαζόμενους να αντιληφθούν τη θέση τους, και τη θέση των συναδέλφων τους, μέσα στη συνολική εικόνα της επιχείρησης. Επιπλέον:
• Θέτουν ξεκάθαρα τις προσδοκίες που έχουμε από κάθε μέλος του προσωπικού.
• Καθορίζουν τα όρια της ευθύνης, της επιστασίας και των αρμοδιοτήτων σε σχέση με το φαρμακοποιό και τους συναδέλφους τους.
• Λύνουν παρεξηγήσεις και ασάφειες, σχετικά με το ποιος κάνει τι.
• Βοηθούν στην κάλυψη νομικών θεμάτων.
• Κατά την αναζήτηση νέων υπαλλήλων ή στις εσωτερικές μετακινήσεις, καθορίζουν στους υποψήφιους τι ακριβώς θέλετε για τη νέα θέση και αποφεύγετε κινδύνους.

 

4. Κίνητρα - αμοιβές – bonus

Μη οικονομικά κίνητρα
Αποτελούν σοβαρότατους παράγοντες ικανοποίησης του προσωπικού:
– Δημιουργία αισθήματος (επαγγελματικής) ασφάλειας, χωρίς να φθάνουμε στην επανάπαυση.
– Δημιουργία του αισθήματος ότι είναι μέλη μιας «οικογένειας».
– Λεκτική επιβράβευση προσπάθειας, στην καθημερινότητα, αλλά και επίσημα, στις συσκέψεις ομάδας.
– Ενίσχυση της αυτοεκτίμησης, με αναγνώριση καινοτόμων ιδεών και πρωτοβουλιών, με την εφαρμογή τους στην πράξη.

Χρηματικές αμοιβές

• Πάγια αμοιβή
– Αντιπροσωπεύει τη συμφωνημένη ανταμοιβή για το σύνολο της δουλειάς του εργαζόμενου,
– Πρέπει να είναι αξιοκρατική σε σχέση με άλλα μέλη της ομάδας.

• Bonus
–    Αντιπροσωπεύουν τη συμμετοχή του εργαζόμενου στα επιπλέον κέρδη της επιχείρησης, που προκύπτουν από την κοινή προσπάθεια.
–    Προσοχή στον τρόπο καταβολής τους.


Bonus
1. Ανά μήνα ή δίμηνο:
• Ατομικό, προκαθορισμένο bonus για επίτευξη καθορισμένων SMART στόχων του συγκεκριμένου εργαζόμενου.
• «Κυλιόμενα» στη διάρκεια του έτους.
2. Ανά έτος: bonus για την επίτευξη συλλογικού στόχου, διαφοροποιημένο ανά εργαζόμενο, για ενίσχυση ομαδικότητας.
3. Ανά ενέργεια: π.χ. επί στόχου πωλήσεων αντηλιακών το καλοκαίρι, ή για μια εβδομάδα προσφορών.  


Ιδιαίτερη προσοχή πρέπει να δίνουμε στα παρακάτω:
• Οι εργαζόμενοι αμείβονται μόνο από τους εργοδότες τους.
• Δεν επιτρέπουμε χρηματικά ή άλλα κίνητρα από τρίτους απευθείας προς εργαζόμενους. Κάθε παροχή πρέπει να δίδεται στο φαρμακείο για να τη διαχειριστεί.
• Εξαιρούνται μικροδωράκια και εκδηλώσεις δημοσίων σχέσεων.


Γιάννης Κούνουπας, φαρμακοποιός, γενικός διευθυντής Κ.Provoli